sâmbătă, 21 iunie 2008

Saw IV: Minitehnicus horror

.
Weekendul asta am fost la Mall la singurul film vizionabil, intre splashurile de comedii romantice si alte orori. Inainte de a trece la film va recomand sa mergeti din cand in cand pe la City Mall, mai ales la ore tarzii. E singurul mall unde nu vine lumea, cu exceptia unor cocalari din Ferentari care fac festin la KFC. Cel mai cool e ca duminica la 22:45 poti sa ramai singur pe etaj si in sala de cinema. Cand iesi, dupa miezul noptii, ramai singur in mall, cam ca in Dawn of the dead. Acum imi pica fisa ca e singurul mall inconjurat exclusiv de cimitire, Bellu, Eroilor, Evreiesc si Evanghelic, poate de aia nu vine lumea. Doamne ajuta sa nu dea faliment, aici ma refugiez daca se scoala mortii in capitala!

Asadar am vazut Saw IV, un torture movie mainstream, lansat anul trecut de Halloween. Nu am vazut partea anterioara, III, dar deja de la II mi-am dat seama ca n-o sa mai pierd nimic. Una la mana, seria suferea inca de atunci de boala sequelului: totul curge secvential, pe orizont de asteptare clar, fara surprize ori suspans. Doi la mana, baiatul asta care a preluat franciza, si a regizat partile 2, 3, 4, a scos din ecuatie fix iminenta dramatica de tip thriller de la care ne-am pisat pe noi de frica la prima parte. Darren Lynn Bousman il cheama. Are 29 de ani. Voi ce faceati la varsta asta?

Saw IV se reduce la o serie de faze liniare tip cauza-efect, in care tot felul de scripeti si mecanisme se apasa, actioneaza si se infig in carnea unor pacatosi. Mi-a dat impresia ca pentru filmul asta s-au studiat mai mult probleme de mecanica, decat aspecte regizorale. Subiectul e simplu - un gagiu are 90 de min la dispozitie sa salveze un alt gagiu care e atarnat pe un bloc de gheata care se topeste. Asta avanseaza si rezolva tot felul de probleme de fizica, cu victime. Pana ajunge la cea finala, o problema cu scripeti de clasa a sasea, ca in jocurile minitehnicus de pe HC. Adica daca apesi pe clanta, se trage o sfoara si la un tip ii cade un bloc de gheata in cap. Ce-a ajuns filmul de groaza?!

Dar ce-a ajuns publicul? Sa stai sa devorezi chipsuri impasibil in timp ce pe ecran unul se chinuie sa impinga niste lame de cutit cu fatza. Traim intr-o societate desensibilizata, de toata jena. Baietii au incheiat si partea asta cu un personaj care iese din scena si de fapt el a regizat totul. Franciza va continua cu partea a cincea. Dar eu nu ma mai uit in viata mea la filme scoase de Halloween de catre toti cacanarii mercantili. Mai bine bag comedii cu Stan si Bran. E mai dureros sa vezi cum Stan se incheie la pantof si ii baga o scandura cu piron in boasele lui Bran.


Niciun comentariu: